شرکت دانش پژوه بشیر

نارسایی قلبی چیست؟

 

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب نتواند خون کافی برای پشتیبانی از عملکرد بدن پمپ کند. اگر علائمی مانند تپش قلب، تنگی نفس یا تورم را تجربه کردید، فوراً به دنبال کمک باشید.

نارسایی قلبی با ناتوانی قلب در پمپاژ خون کافی به بدن مشخص می شود. بدون جریان خون کافی، تمام عملکردهای اصلی بدن مختل می شود. نارسایی قلبی یک وضعیت یا مجموعه ای از علائم است که قلب شما را ضعیف یا سفت می کند.

در برخی از افراد مبتلا به نارسایی قلبی، قلب در پمپاژ خون کافی برای حمایت از سایر اعضای بدن مشکل دارد. سایر افراد ممکن است دچار سفت شدن خود عضله قلب شوند که جریان خون به قلب را مسدود یا کاهش می دهد.

نارسایی قلبی می تواند سمت راست یا چپ قلب یا هر دو را به طور همزمان تحت تاثیر قرار دهد. این می تواند یک بیماری حاد (کوتاه مدت) یا مزمن (مداوم) باشد.

در نارسایی حاد قلبی، علائم به طور ناگهانی ظاهر می شوند اما نسبتاً سریع از بین می روند. این وضعیت ممکن است پس از حمله قلبی رخ دهد. همچنین ممکن است در نتیجه مشکل در دریچه های قلب باشد که جریان خون را در قلب کنترل می کنند.

در نارسایی مزمن قلبی، علائم مداوم هستند و با گذشت زمان بهبود نمی یابند. اکثر موارد نارسایی قلبی مزمن هستند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) حدود 6.2 میلیون آمریکایی منبع معتبر نارسایی قلبی دارند. بیشتر موارد در مردان تشخیص داده می شود. با این حال، در صورت عدم درمان، احتمال مرگ زنان در اثر نارسایی قلبی بیشتر است.

نارسایی قلبی یک بیماری جدی پزشکی است که نیاز به درمان دارد. درمان زودهنگام شانس شما را برای بهبودی طولانی مدت با عوارض کمتر افزایش می دهد. اگر علائم نارسایی قلبی دارید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

 

چه چیزی باعث نارسایی قلبی می شود؟

نارسایی قلبی اغلب به بیماری دیگری مربوط می شود. شایع ترین علت نارسایی قلبی، بیماری عروق کرونر (CAD) است، اختلالی که باعث تنگ شدن شریان هایی می شود که خون و اکسیژن را به قلب می رسانند. سایر شرایطی که ممکن است خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش دهد عبارتند از:

 

علائم نارسایی قلبی چیست؟

علائم نارسایی قلبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

انواع مختلف نارسایی قلبی چیست؟

نارسایی قلبی می تواند در سمت چپ یا راست قلب شما رخ دهد. همچنین ممکن است هر دو طرف قلب شما به طور همزمان شکست بخورند.

نارسایی قلبی نیز به دو دسته دیاستولیک یا سیستولیک طبقه بندی می شود.

نارسایی قلبی سمت چپ

نارسایی قلبی سمت چپ شایع ترین نوع نارسایی قلبی است.

بطن چپ در سمت چپ پایین قلب شما قرار دارد. این ناحیه خون غنی از اکسیژن را به بقیه بدن شما پمپاژ می کند.

نارسایی قلبی سمت چپ زمانی رخ می دهد که بطن چپ به طور موثر پمپاژ نمی کند. این امر از دریافت خون غنی از اکسیژن کافی به بدن شما جلوگیری می کند. در عوض، خون به ریه‌های شما برگشت می‌کند، که باعث تنگی نفس و تجمع مایعات می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *